Porady stomatologa dotyczące leczenia zębów po urazie

Porady stomatologa dotyczące leczenia zębów po urazie

Jeśli niedawno doznałeś urazu zębów, możesz potrzebować leczenia zębów urazowych. Nasze niesamowite zęby są tak mocne i nie bez powodu: w zębie jest coś więcej niż to, co widzą nasze naturalne oczy, kiedy patrzymy na zęby w lustrze. Budzimy się, szczotkujemy, płuczemy i przygotowujemy je do kolejnej codziennej harówki polegającej na jedzeniu, żuciu i piciu... 365 dni w roku!

Ząb składa się z czterech rodzajów tkanek: miazgi, zębiny, szkliwa i cementu. Miazga to miękka tkanka znajdująca się w środku zęba, w której znajdują się nerwy i naczynia krwionośne. Zębina to żółta, twarda substancja znajdująca się pod szkliwem, składająca się z kanalików, które prowadzą do miazgi. Szkliwo jest zewnętrzną warstwą zęba, najtwardszą częścią ludzkiego ciała. Cement to twarda, łączna tkanka pokrywająca korzeń zęba, w którym znajduje się kanał korzeniowy zawierający miazgę. Cementum współpracuje z dziąsłami, aby utrzymać ząb w kości szczęki.

Wszystko to, co dobre - abyśmy mogli jeść, pić i być wesołymi - a potem, pozornie bez ostrzeżenia, uraz może uderzyć w ten wspaniały ząb! Kiedy ząb ulega urazowi, należy czym prędzej skontaktować się z dentystą - oto kilka wskazówek stomatologicznych dotyczących leczenia urazów zęba, które pozwolą Ci przetrwać do czasu, aż będziesz mógł spotkać się ze swoim normalnym dentystą.

Ból zęba

Ból zęba jest zwykle wynikiem próchnicy, która przebija się przez szkliwo zęba i tworzy ubytek. Aby spróbować złagodzić ból, delikatnie usuń cząstki jedzenia za pomocą nici dentystycznej, przepłucz jamę ustną ciepłą wodą i przyłóż zimny okład na zewnętrzną stronę policzka, jeśli czujesz, że jama ustna jest opuchnięta. Można również zażyć aspirynę lub leki przeciwbólowe, aby złagodzić ból do czasu wizyty u dentysty.

Ropień zęba

Ropień jest poważną infekcją wokół korzenia zęba lub między zębami a dziąsłami i wymaga natychmiastowej opieki stomatologa, ponieważ infekcja ta może rozprzestrzenić się na inne części ciała lub uszkodzić tkanki jamy ustnej i otaczające zęby. Aby złagodzić ból, który jest częścią ropnia i wyciągnąć ropę na powierzchnię, wymieszaj ½ łyżeczki soli z ośmioma uncjami ciepłej wody - nie połykaj słonej wody, wypluj ją po przepłukaniu.

Wyszczerbione lub pęknięte zęby

W bezpośrednim momencie takiego zagrożenia stomatologicznego, spróbuj uratować kawałek lub kawałki uszkodzonego zęba, wypłucz złamane kawałki i zabierz je ze sobą do dentysty ASAP. Przepłucz jamę ustną ciepłą wodą. Jeżeli zraniony ząb krwawi, przyłóż gazę do miejsca, w którym ząb został zraniony, powinno to powstrzymać krwawienie. Zimny okład przyłożony do zewnętrznej strony jamy ustnej, policzka lub wargi w pobliżu wyszczerbionego lub pękniętego zęba złagodzi ból i zmniejszy obrzęk.

Skontaktuj się z nami natychmiast, jeśli masz nagły przypadek stomatologiczny

Postaramy się umówić Cię na wizytę w trybie pilnym i uratować uszkodzony ząb, jednocześnie łagodząc Twój ból. Nie zwlekaj, jeśli doświadczasz któregokolwiek z tych problemów.

Więc...

Zamów wizytę u dentysty tutaj: lub zadzwoń do John M. Chaves, DDS pod numer (818) 999-2707, aby umówić się na wizytę w naszym gabinecie stomatologicznym Woodland Hills.