Zacznij nowy rok świeżo: Naturalne sposoby na nieświeży oddech

Czy kiedykolwiek obawiałeś się, że masz nieświeży oddech? Być może stale żujesz gumę miętową lub zawsze trzymasz kilka miętówek pod ręką. Być może nawet uciekałeś się do ukrywania uśmiechu, ponieważ wymagałoby to otwarcia ust.

Chociaż nieświeży oddech (znany również jako halitoza) jest stanem, o który należy dbać, nie powinien on nigdy powstrzymywać Cię przed dobrą zabawą. Przyjrzyjmy się kilku przyczynom i naturalnym środkom zaradczym na nieświeży oddech.

Co powoduje nieświeży oddech?

Nieświeży oddech może być spowodowany wieloma czynnikami. W większości przypadków zależy to od tego, jak wyglądają nasze nawyki związane ze zdrowiem jamy ustnej. Oto kilka rzeczy, których powinieneś unikać w miarę możliwości, aby zachować swój oddech!

• Alkohol. Ponieważ organizm ludzki traktuje alkohol jako toksynę, większość alkoholu jest przekształcana w kwas octowy, który powoduje nieświeży oddech, a także próchnicę zębów. Papierosy lub cygara. Dym z papierosów lub cygar ma tendencję do pozostawania w ubraniach lub samochodach. Silny zapach utrzymuje się również w ustach - powodując halitozę. Kawa. Tak dobra jak smakuje, kawa może zaszkodzić Twojemu zdrowiu jamy ustnej na więcej niż jeden sposób. Oprócz przebarwiania zębów, kawa może pozostawiać w ustach trudny do pozbycia się smród. Odwodnienie. Kiedy w Twojej jamie ustnej robi się sucho, pozwala to na rozwój szkodliwych bakterii, co skutkuje nie tylko cuchnącym oddechem, ale także próchnicą zębów. Czosnek. Zwykle można rozpoznać, że ktoś właśnie zjadł coś z dużą ilością czosnku. Dlaczego? Czujesz jego zapach - na ubraniu, na skórze i tak, na oddechu. Czosnek zawiera związek oparty na siarce, zwany siarczkiem allilu metylu. Ten związek powoduje, że twój oddech cuchnie. Cebula. Podobnie jak czosnek, cebula zawiera związek o nazwie siarczek allilu metylu. Z tego powodu należy ograniczyć ilość spożywanej cebuli. Mocne sery. Sery takie jak Roquefort, Camembert lub Blue Cheese mogą być bardzo mocne i mogą zdominować Twój oddech, jeśli nie będziesz ostrożny.

Środki zaradcze na nieświeży oddech

Chociaż możesz cierpieć z powodu nieświeżego oddechu, istnieją sposoby, aby go pokonać! Istnieje wiele sposobów na odświeżenie swojego oddechu - i uśmiechu. Zapoznaj się z niektórymi z tych środków, aby na nowo zadbać o zdrowie jamy ustnej z okazji Nowego Roku.

Naturalne środki zaradcze

Zdjęcie Josh Kellogg / BY-NC-ND
  • Żuj przyprawy, zioła i nasiona. Niektóre przyprawy i zioła są znane z właściwości antyseptycznych, które zwalczają bakterie. Chlorofil niektórych ziół działa również w celu neutralizacji nieprzyjemnych zapachów. Doskonałym sposobem na odświeżenie oddechu jest żucie garści każdego z nich! Spróbuj żuć goździki, pietruszkę, cynamon, kolendrę, bazylię, miętę, nasiona kopru włoskiego lub anyż. Żuj skórkę cytryny. Podobnie jak przyprawy, skórki cytryny lub pomarańczy mogą odświeżyć Twoje usta. Kwas cytrynowy pomoże Twoim gruczołom ślinowym produkować więcej śliny, która świetnie nadaje się do płukania jamy ustnej ze szkodliwych bakterii. Uważaj tylko, jak często to robisz, ponieważ kwaśne pokarmy mogą powodować próchnicę zębów. Płukanie ust słoną wodą. Ciepła woda w połączeniu z solą (lub nadtlenkiem wodoru) pomoże oczyścić gardło i migdałki z bakterii. Wypłucz usta bezalkoholowym płynem do płukania ust. Przygotuj go w domu! Wystarczy zmieszać filiżankę wody z łyżeczką sody oczyszczonej i wypłukać usta. Soda oczyszczona pomoże obniżyć poziom pH (utrzymując ubytki w jamie ustnej na dystans) i zwalczy niepożądane zapachy. Możesz również spróbować dodać do tej płukanki antybakteryjny olejek eteryczny z mięty pieprzowej - tylko nie połykaj! Używaj irygatora do jamy ustnej. To ręczne urządzenie wystrzeliwuje strumień wody przez usta, pomagając uwolnić resztki płytki nazębnej lub bakterii, których nie udało Ci się usunąć za pomocą szczoteczki do zębów. Używaj pasty do zębów z olejkiem z drzewa herbacianego. Olejek z drzewa herbacianego działa jak naturalny środek dezynfekujący, który pomoże oczyścić jamę ustną.

Dobre nawyki w zakresie higieny jamy ustnej

A jeśli powodem nieświeżego oddechu jest po prostu to, że nie nitkujesz zębów tak często, jak mówisz swojemu dentyście?

• Pij dużo wody Szczotkuj zęby (i używaj nici dentystycznej) Wymieniaj szczoteczkę do zębów Regularnie odwiedzaj stomatologa Skrobać język

Twój nieświeży oddech może być objawem...

Czasami nieświeży oddech nie jest tylko wynikiem tego, że nie szczotkujesz zębów tak często, jak powinieneś. W niektórych przypadkach jest to objaw znacznie poważniejszego problemu zdrowotnego.

• Cukrzyca CHOROBA REFLUKSOWA PRZEŁYKU niewydolność serca Niewydolność nerek Rak płuc Infekcje dróg oddechowych Bezdech senny Rak żołądka Próchnica zębów lub zapalenie dziąseł

Jeśli podejrzewasz, że możesz mieć jedną z chorób wymienionych powyżej, natychmiast porozmawiaj z lekarzem. Dowiedz się więcej na: http://jadczyk-stomatolog.pl