Olej kokosowy może zapobiegać gniciu zębów

Korzyści z oleju kokosowego

"Mam urocze orzechy kokosowe... do dee do dee..." Wszyscy znamy piosenkę Merv Griffin śpiewającą pochwały pysznych orzechów kokosowych. Teraz dentyści i lekarze śpiewają pochwały oleju kokosowego na próchnicę zębów. Naukowcy uważają, że modyfikowany enzymatycznie olej kokosowy, czyli półstrawny olej kokosowy, ma realne właściwości antybakteryjne dla zdrowia jamy ustnej.

Bakterie z jamy ustnej powodują próchnicę zębów

Bakterie Streptococcus są jednymi z najczęstszych bakterii w ustach ludzi i są silnym składnikiem powodującym próchnicę zębów. Niektóre pokarmy po strawieniu mają zdolność niszczenia mikroorganizmów w jamie ustnej i układzie pokarmowym.

Badania Przeprowadzone

Dr Damien Brady i jego zespół naukowców z Athlone Institute of Technology w Irlandii zbadali, czy olej kokosowy zawiera elementy antybiotyków przeciwko bakteriom jamy ustnej znanym również jako paciorkowce. Ich badania zostały przeprowadzone w sposób naturalny i półstrawny.

Wyniki:

Zespół badawczy stwierdził, że choć naturalny i niestrawiony olej kokosowy nie ma wpływu na bakterie, to strawiony olej kokosowy może zwalczać bakterie. Zgłosili, że olej kokosowy może niszczyć bakterie, które powodują próchnicę zębów. Badacze stwierdzili również, że strawiony olej kokosowy może być dodawany do produktów do pielęgnacji zębów jako składnik antybiotyków.

Przyszłe badania

Dr Brady i jego zespół naukowców mają w przyszłości plany zbadania, jak olej kokosowy działa na bakterie paciorkowców i określenia, czy strawiony olej kokosowy jest w stanie zwalczać inne bakterie i drożdże, które mogą powodować problemy zdrowotne.