Porady stomatologa dotyczące leczenia zębów po urazie

Porady stomatologa dotyczące leczenia zębów po urazie

Jeśli niedawno doznałeś urazu zębów, możesz potrzebować leczenia zębów urazowych. Nasze niesamowite zęby są tak mocne i nie bez powodu: ząb kryje w sobie coś więcej niż to, co widzą nasze naturalne oczy, gdy patrzymy na zęby w lustrze. Budzimy się, szczotkujemy, płuczemy i przygotowujemy je do kolejnej codziennej harówki polegającej na jedzeniu, żuciu i piciu... 365 dni w roku!

Ząb składa się z czterech rodzajów tkanek: miazgi, zębiny, szkliwa i cementu. Miazga to miękka tkanka znajdująca się w środku zęba, w której znajdują się nerwy i naczynia krwionośne. Zębina to żółta, twarda substancja znajdująca się pod szkliwem, składająca się z kanalików, które prowadzą do miazgi. Szkliwo to zewnętrzna warstwa zęba, będąca najtwardszą częścią ludzkiego ciała. Cement to twarda, łączna tkanka pokrywająca korzeń zęba, w którym znajduje się kanał korzeniowy zawierający miazgę. Cementum współpracuje z dziąsłami w celu utrzymania zęba w kości szczęki.

Wszystko to po to, abyśmy mogli jeść, pić i być wesołymi - a potem, pozornie bez ostrzeżenia, ten wspaniały ząb może zostać uszkodzony! Gdy ząb ulegnie urazowi, należy czym prędzej skontaktować się z dentystą - oto kilka wskazówek stomatologicznych dotyczących leczenia urazowego uszkodzonego zęba, które pomogą Ci przetrwać do czasu wizyty u zwykłego dentysty.

Ból zęba

Ból zęba jest zwykle wynikiem próchnicy, która przebija się przez szkliwo zęba i tworzy ubytek. Aby złagodzić ból, należy delikatnie usunąć resztki jedzenia za pomocą nici dentystycznej, przepłukać jamę ustną ciepłą wodą, a w przypadku obrzęku przyłożyć zimny okład na zewnętrzną stronę policzka. Można również zażywać aspirynę lub leki przeciwbólowe, aby złagodzić ból do czasu wizyty u dentysty.

Ropień zęba

Ropień to poważna infekcja wokół korzenia zęba lub między zębami a dziąsłami, która wymaga natychmiastowej opieki stomatologa, ponieważ zakażenie to może rozprzestrzenić się na inne części ciała lub uszkodzić tkanki jamy ustnej i otaczające zęby. Aby złagodzić ból, który jest częścią ropnia, i wyciągnąć ropę na powierzchnię, wymieszaj ½ łyżeczki soli z ośmioma uncjami ciepłej wody - nie połykaj słonej wody, wypluj ją po wypłukaniu.

Wyszczerbione lub pęknięte zęby

W bezpośrednim momencie takiego nagłego wypadku stomatologicznego spróbuj uratować kawałek lub kawałki uszkodzonego zęba, wypłucz złamane kawałki i zabierz je ze sobą do dentysty. Przepłucz jamę ustną ciepłą wodą. Jeżeli zraniony ząb krwawi, przyłóż gazę do miejsca, w którym ząb został zraniony - powinno to powstrzymać krwawienie. Zimny okład przyłożony po zewnętrznej stronie jamy ustnej, na policzku lub wardze w okolicy wyszczerbionego lub pękniętego zęba złagodzi ból i zmniejszy obrzęk.

Skontaktuj się z nami natychmiast, jeśli masz nagły przypadek stomatologiczny

Postaramy się umówić Cię na wizytę w trybie pilnym i uratować uszkodzony ząb, jednocześnie łagodząc Twój ból. Nie zwlekaj, jeśli doświadczasz któregokolwiek z powyższych problemów.

Więc...

Zamów wizytę u dentysty tutaj: lub zadzwoń do John M. Chaves, DDS pod numer (818) 999-2707, aby umówić się na wizytę w naszym gabinecie stomatologicznym w Woodland Hills.