Zabiegi wybielania odpowiednie dla każdego pacjenta

Nie jest tajemnicą, że żadne dwie osoby nie są do siebie podobne - i ta linia myślenia jest prawdziwa również w przypadku zabiegów wybielania.

Co działa dla jednej osoby może nie działać dla innej, i istnieje wiele czynników, które dostawcy usług dentystycznych muszą mieć na uwadze podczas dokonywania zaleceń dla klinicznych i domowych opcji wybielania.

Ważne jest, aby pamiętać, że poziom nadwrażliwości każdego pacjenta jest inny - ADA szacuje, że nawet dwie trzecie użytkowników może doświadczyć przejściowej nadwrażliwości we wczesnych dniach nowego zabiegu wybielania zębów, przy czym ból może być od łagodnego do umiarkowanego.

Może się to różnić w zależności od indywidualnej reakcji na leczenie, jak również od zastosowanych metod i materiałów wybielających.

Aby uzyskać dokładną rekomendację, dentysta musi mieć na uwadze szereg czynników, w tym pełne zdrowie pacjenta i jego historię choroby. Poza standardowym badaniem mającym na celu określenie wszelkich problemów zdrowotnych zębów lub jamy ustnej, należy skonsultować się z pacjentem na temat ewentualnych alergii, jak również przedstawić mu swoje przemyślenia na temat przyczyn widocznych przebarwień zębów.

Na podstawie tego badania stomatolodzy mogą również zalecić dalsze badania diagnostyczne - np. zdjęcia radiologiczne - przed zgłoszeniem swoich sugestii.

Istotne jest również, aby stomatolodzy rozważyli wpływ wybielania na wszelkie istniejące wcześniej warunki zębowe - w tym bruksizm - jak również wpływ tych zabiegów na uzupełnienia protetyczne.