Co powinieneś wiedzieć o dogłębnym czyszczeniu

Czy kiedykolwiek poszedłeś do dentysty na regularne czyszczenie tylko po to, aby spotkać się z dużo droższym rachunkiem za głębokie czyszczenie? Podczas gdy ten rodzaj czyszczenia może wydawać się niepotrzebny, istnieją dobre powody, dla których dentysta może go polecić w porównaniu z regularnym czyszczeniem zębów.

Co to jest dogłębne czyszczenie?

Głębokie czyszczenie (znane również jako Scaling and Root Planing) to dwuczęściowa procedura, która obejmuje 1) usunięcie płytki i kamienia nazębnego z powierzchni zębów oraz spomiędzy dziąseł i zębów oraz 2) użycie instrumentu do skalingu w celu usunięcia płytki i kamienia nazębnego z powierzchni korzeni zębów.

Kiedy potrzebne jest dogłębne czyszczenie?

Jest ono konieczne, gdy dana osoba cierpi na chorobę przyzębia lub dziąseł.

Objawy choroby przyzębia lub choroby dziąseł obejmują:

Krwawienie dziąseł Nieświeży oddech Opuchnięte lub zaczerwienione dziąsła Zagłębione dziąsła, które odsłaniają więcej zębów

Jak działa czyszczenie dogłębne?

W przeciwieństwie do zwykłego czyszczenia zębów, to czyszczenie jest przeprowadzane według sekcji lub kwadrantów jamy ustnej:

Lewy górny Prawy górny Lewy dolny Prawy dolny

Ponieważ jama ustna jest dzielona na sekcje (lub kwadranty) w celu przeprowadzenia zabiegu, procedura ta jest zazwyczaj wykonywana podczas co najmniej dwóch wizyt.

Po jego wykonaniu pielęgnacja przyzębia często zastępuje standardowe czyszczenie zębów na kolejnych wizytach. Konserwacja przyzębia zajmuje się nie tylko powierzchnią zębów, ale także korzeniami, dziąsłami i kością.

Ile kosztuje dogłębne czyszczenie?

Głębokie czyszczenie kosztuje od 1200 do 1600 dolarów za całą jamę ustną (wszystkie cztery kwadranty) bez ubezpieczenia stomatologicznego i tylko od 400 do 600 dolarów z planem oszczędnościowym.

Porównaj to z regularnym czyszczeniem profilaktycznym, za które trzeba zapłacić od 100 do 150 USD bez ubezpieczenia stomatologicznego lub od 30 do 50 USD z planem oszczędnościowym.

Głębokie czyszczenie i regularne czyszczenie profilaktyczne są wyceniane inaczej. Jak rozważyć swoje opcje, zrozumieć koszty związane z każdym z nich za pomocą naszego przewodnika cen czyszczenia.

Jeśli potrzebujesz tego rodzaju czyszczenia, rozważ skorzystanie z planu oszczędnościowego, aby uzyskać znaczną zniżkę na każdą wizytę u dentysty - niezależnie od tego, czy chodzi o tego rodzaju czyszczenie, kontrolną konserwację przyzębia czy regularne czyszczenie.

Jakie pytania należy zadać dentyście na temat gruntownego czyszczenia?

Ile wizyt to potrwa? Jak długo po tym zabiegu będę odczuwać ból w jamie ustnej? Jeśli po tym zabiegu zalecana jest regularna pielęgnacja przyzębia, jak często należy ją przeprowadzać? Czy jest jakiś płyn do płukania jamy ustnej, który zalecasz stosować po zabiegu? Co się stanie, jeśli go nie otrzymam? W jakim stadium jest moja choroba przyzębia? Jakie są przyczyny chorób przyzębia? Czy głębokie czyszczenie może wykonać higienistka stomatologiczna, czy będę musiał udać się do specjalisty? Czy są jakieś inne pytania, o które nie wiem, a które powinienem zadać?